تزریق بوتاکس

بوتاکس یکی از بهترین روش ‌ها برای جلوگیری از ایجاد علائم پیری است و کاربرد بوتاکس تنها به این مورد محدود نمی‌شود.بوتاکس ترکیبی ساخته‌شده از سمی به‌نام بوتولینوم است. اغلب افراد وقتی متوجه می‌شوند پایه اصلی بوتاکس سم است در مورد تزریق آن نگران یا مردد می‌شوند. اما جای هیچ نگرانی وجود ندارد. استفاده از این ماده کاملاً بی‌خطر بوده و در درمان بسیاری از دردها و بیماری‌ها مانند میگرن نیز کاربرد دارد. تزریق سم بوتولینوم در زیر پوست سبب فلج موقت عضلات صورت یا بدن در ناحیه موردنظر می‌شود. نتیجه آن کاهش چروک‌های سطحی و عمقی و جوانسازی پوست است.
بوتاکس زیبایی طبیعی چهره را افزایش می‌ دهد.مهم‌ترین و بزرگترین مزیت تزریق بوتاکس این است که این روش راهی آسان برای افزایش زیبایی طبیعی چهره شماست. بوتاکس به عنوان یک جوان کننده و درمان ضد پیری استفاده می شود چرا که به صورت آسان و راحت موجب کاهش چین و چروک پوستی می شود.روشی غیر تهاجمی و سریع است.

تزریق بوتاکس یک گزینه بسیار عالی برای زیبایی و جوانسازی پوست می باشد چرا که این روش کاملا غیر تهاجمی و سریع است. کل پروسه تزریق بوتاکس بویژه زمانی که توسط یک متخصص انجام شود تنها چند دقیقه طول می کشد. نتایج تقریباً آنی و فوری دارد.اکثریت افرادی که می خواهند ظاهر خود را سریعا بهبود ببخشند، تزریق بوتاکس را انتخاب می کنند چرا که این روش نتایج تقریباً آنی و فوری ارائه می دهد. تنها ۳ الی ۴ روز بعد از تزریق بوتاکس، نتایج آن را خواهید دید البته نتیجه کامل تاثیر بوتاکس از یک هفته بعد از تزریق مشهود است.نوعی عمل زیبایی ارزان قیمت است.تزریق بوتاکس بویژه زمانی که آن را با سایر روش‌ ها یا جراحی زیبایی پوست مقایسه می کنیم، نوعی عمل زیبایی ارزان قیمت است. تاثیر بوتاکس ماندگار است . معمولا با توجه به عوامل متعددی مثل متابولیسم بدن، محیط زندگی و نوع فعالیت تاثیر ۴ الی ۶ ماهه دارد.درمان با این روش کاملا تحت کنترل و قابل تنظیم است.
تزریق بوتاکس این قابلیت را دارد که کاملا تحت کنترل پزشک بوده و قابل تنظیم باشد. در طول جلسه مشاوره، شما با پزشک خود در مورد نواحی از صورتتان که می خواهید درمان کنید صحبت خواهید کرد.
بوتاکس نوعی نوروتوکسین یا زهر فلج کننده عصب است. بوتولونیوم (Botulinum) نوع A که تقریباً تمامی داروهای تزریقی بوتاکس از آن ساخته شده‌اند، نوعی ماده‌یِ سمی برای اعصاب یا نوروتوکسین است که می‌تواند عملکرد اعصاب را به طور موقت از کار بیندازد. عضلات ارادی بدن (مثل آن‌هایی که در صورت قرار دارند) در صورتی منقبض می‌شوند که پیام انقباض از طرف مغز و از طریق اعصاب حرکتی به آن‌ها برسد. در صورتی که در محل عضله، سم بوتولونیوم وجود داشته باشد، عملکرد عصب حرکتی مختل شده و عضله فلج می‌شود. این ماده سیستم عصبی را هدف قرار داده و فرآیند انتقال سیگنال‌ های عصبی که منجر به انقباضات عضلانی می شوند را مختل می کند. از این رو، بوتاکس موجب فلج موقت عضلات می شود. برای انقباض هر عضله، عصب یک پیام‌رسان شیمیایی به نام استیل کولین را در محل اتصال انتهای عصب به سلول‌های عضله آزاد میکنند. استیل کولین به گیرنده سلول‌های عضله متصل شده و باعث انقباض یا جمع شدن سلول‌ها میشود. تزریق بوتاکس مانع ترشح استیل کولین شده و از این طریق از انقباض عضلات جلوگیری می کند. از این رو، این سم بوتولینوم (بوتاکس) کمک می کند تا عضلات کمتر منقبض یا سفت شوند.کاربرد بوتاکسکاربرد بوتاکس در جوانسازی پوست ، از بین بردن چین و چروک اطراف چشم ، پیشانی و بین ابروها می باشد.
علاوه بر آن بوتاکس می تواند به درمان برخی بیماری ها نیز کمک کند. مانند:
تعریق شدید زیر بغل (هایپرهیدروز) و عرق کف دستدیستونیا، یک اختلال عصبی است که باعث اسپاسم شدید عضلات گردن و شانه می شود.پلک زدنی که نمی توانید کنترل کنید (بلفارواسپاسم).انحراف چشم که به جهات مختلف خیره می شوند (استرابیسم).میگرن مزمنمثانه بیش فعالدرمان بیماری واژینیسموس.سندروم پیریفورمیسسندروم درد میوفاسیاکمردردهای مزمن

آمادگی قبل از تزریق بوتاکس

چنانچه طی ۴ ماه گذشته بوتاکس تزریق کرده باشید، باید این نکته را به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین در صورت مصرف هرگونه داروی شل کننده عضله، داروی خواب‌ آور یا ضد حساسیت و رقیق کننده خون نیز باید پزشک خود را مطلع کنید. چنانچه داورهای رقیق کننده خون نیز مصرف کنید ممکن است لازم باشد قبل از تزریق بوتاکس مصرف این نوع داروها را متوقف کنید تا احتمال خونریزی و کبودی پس از تزریق به حداقل برسد. اگر تزریق بوتاکس توسط یک پزشک متخصص و با تجربه انجام شود، کاملا بی خطر خواهد بود و نیازی به هیچگونه نگرانی نیست.
بعد از تزریق بوتاکسپس از تزریق بوتاکس، نباید نواحی تحت درمان را تا ۲۴ ساعت ماساژ داده یا بمالید. تا چهار ساعت سرتان را پایین نگیرید و دراز نکشید، این اجتناب به این منظور صورت می گیرد تا از پخش شدن سم به نواحی دیگر جلوگیری شود. همچنین باید به مدت ۲ روز از ورزش سنگین، آفتاب گرفتن، سونا رفتن و خوابیدن بر روی ناحیه‌ ای که بوتاکس به آن تزریق شده خودداری کنید. شما می توانید بلافاصله پس از تزریق بوتاکس فعالیت‌ های روزمره خود را از سر بگیرید و پزشکتان نیز تمامی موارد احتیاطی و باید‌ها و نباید‌های پس از تزریق بوتاکس را به شما ارائه خواهد کرد.

عوارض بوتاکس چیست؟

در کل تزریق بوتاکس عوارض بسیار کمی دارد و بیشتر این عوارض ممکن است به دلیل ناآشنایی شخص تزریق کننده بوتاکس و تزریق این ماده توسط افراد غیر متخصص ایجاد شود. لذا اولین و مهمترین توصیه ما به شما انجام تزریق بوتاکس در کلینیک های معتبر پوست و مو و مطب پزشک متخصص می باشد.ممکن است بعد از تزریق بوتاکس عوارض جانبی موقت داشته باشید. این می تواند شامل موارد زیر باشد:
کبودی: این شایعترین عارضه جانبی است و از بین می رود.سردرد: به طور معمول، این موارد نادر است و در طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت پایان می یابد.افتادگی پلک: این مورد تنها در درصد کمی از افراد اتفاق می افتد و معمولا تا ۳ هفته از بین می رود. این مورد معمولا هنگام جابجایی بوتاکس اتفاق می افتد، بنابراین ناحیه تحت درمان را مالش ندهید.قرمزی و اِدِمقرمزی و ادم (تورم) واکنش طبیعی بدن به هر روش درمانی است. این عوارض معمولاً خفیف تا متوسط هستند، در عرض چند ساعت برطرف می‌شوند و نیازی هم به درمان ندارند. لبخند کجخشکی دهان که طی چند روز برطرف می‌شود.درد یا تورم خفیف در اطراف محل تزریقعلائم شبیه سرماخوردگی یا آنفولانزا یا احساس ناخوشایند کلیناراحتی معدهبی حسیضعف در عضلات اطرافعفونت تا کنون گزارشی مبنی بر عفونت ناشی از تزریق بوتاکس منتشر نشده؛ البته در مورد تزریق‌هایی که در محیط‌های درمانی و توسط پزشک صورت گرفته‌اند. تمامی محلول‌های بوتاکس حاوی مایع نرمال سالین هستند و در دمای ۴ درجه‌ی سانتی‌گراد نگهداری می‌شوند. حتی ۳۰ روز بعد از باز کردن محلول بوتاکس، هیچ نشانه‌ای از رشد باکتری‌ها یافت نمی‌شود. با این حال در محیط‌ های درمانی، پیش از تزریق پوست شما را به خوبی استریل می‌کنند تا خطر عفونت به صفر برسد.